مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 05:252021-09-17بين الملل

الاخبار| پیام های ورود تانکرهای سوخت ایران به لبنان


ورود تانکرهای حامل سوخت ایران به لبنان علاوه بر شکست محاصره آمریکا و تأکید بر راستین بودن وعده دبیرکل حزب الله، پیام های دیگری نیز به همراه خود داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پنجشنبه (دیروز/ 25 شهریور) انتظارها به پایان رسید و تانکرهای حامل سوخت ایران وارد را بگیرد همانطور که جرأت نکرد جلوی ورود تانکرهای حامل سوخت ایران از سوریه به لبنان را بگیرد.

اثر معادله بازدارندگی با یادآوری این گفته مایک پامپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا در ژوئن 2020 بیشتر می شود آنچه در توان داریم انجام می دهیم تا مطمئن شویم ایران قادر به ادامه فروش نفت خام در هیچ جایی از جمله فروش نفت به حزب الله نخواهد بود .

پامپئو در واقع با این اظهارات بر تلاش واشنگتن برای جلوگیری از کاهش نتایج فروپاشی در لبنان جز به واسطه اقدامات آمریکا در مقابل امتیازات سیاسی تأکید کرد.

دوم؛ این اقدام حزب الله علیرغم اینکه به بعد اقتصادی محدود می شود اما درها را به روی امکان همکاری با سوریه و ایران و دیگر کشورها باز کرد.

سوم؛ پس از آنکه نصرالله حدود یک ماه پیش خبر این کشتی های حامل سوخت را رسانه ای کرد، سفیر آمریکا در لبنان دوروتی شیا فورا اعلام کرد، لبنان اجازه واردات گاز و برق از مصر و اردن از طریق سوریه را داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الاخبار| پیام های ورود تانکرهای سوخت ایران به لبنان

الاخبار| پیام های ورود تانکرهای سوخت ایران به لبنان